Reflexió i autoavaluació

 Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. Contesta les quatre preguntes i realitza l'autoavaluació en el teu blog i puja'm l'enllaç a la tasca de l'aula virtual "Reflexió i autoavaluació"

 

"Els jocs de predomini tàctic: una proposta eficaç per a l'ensenyament dels esports d'invasió" Antonio Méndez Giménez.

 

1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.

            "Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada, sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i grupal.

Pense que per a educar als nens en societat els jocs de equip son molt interesants ja que ens dona una sèrie de responsabilitats dintre de l’equip, com pot ser treballar tots junts, córrer l’un per l’altre, tindre educació i disciplina, a més de aprendre a defendre als teus i les coses que et perteneixen i no perdre la pilota durant el partit.

Pense que la competència està bé però en la seua justa mesura, mai hi ha que pasar-se i cal respectar tant al àrbitre com al altre equip perquè si no estigueren algun de aquests dos no es podria jugar a cap esport.

2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin destacaries?, explica-ho i justifica-ho.

Escolliria el Colpbol perquè és un joc molt participatiu i a més es juga millor en grups reduïts, en classe vàrem jugar partits amb la meitat dels integrants de la classe i es podia jugar millor, a més els espais quant menys persones més els podies vore i jugar millor.

            "La proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps de pràctica real com la intensitat de treball."


"Les activitats físiques cooperatives. Una proposta per a la formació en valors a través de l'educació física a les escoles d'educació bàsica". Carlos Velázquez Callado



3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.

 

Per exemple al Colpbol per a anar a la porteria contraria o poder fer gol tindríem que tocar tots els integrants del equip la pilota i aixina tots jugaríem i ningú es quedaria sense tocar-la, una altra forma de fer-ho cooperatiu seria anar rodant les posicions com per exemple en futbol sala.

4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia activitat.

-     Eliminar el marcador, quan un equip aplegue a X gol ja no conta més o eliminar els gols, no importa si marques més o menys.

-       Canviar d’equip a un jugador que porta molts gols ell soles o que es veu que es molt potent i ficar-ho al altre equip però a anivellar-ho.

-       Alabar més les jugades en equip que per exemple un gol i felicitar a tot l’equip per la jugada feta. 


AUTOAVALUACIÓ

 

 

 

 

 

Puntuació:

 

JUSTIFICACIÓ:

4-5

5-6

6-7

8-9

9-10

Participació en les sessions.

 

 

 

 

 

X

Pense que he participat en totes les sessions molt activament.

Qualitat de les 4 respostes de la pràctica vinculada amb la teoria.

 

 

 

X

 

Pense que les meues respostes son prou bones.

Aportació i aprenentatge en l'apartat que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera, seqüència, volta a la calma.

 

 

 

 

 

 

X

Tot el grup va aportar una miqueta i entre tots va eixir la sessió molt bé, a més tots vàrem participar en les explicacions.

Aportació i aprenentatge en la progressió de l'esport del meu equip.

 

 

 

 

 

X

 

Tot el grup vàrem treballar com un equip i encara que jo no domine el Basket 2 del meu equip sí i per això ells parlaren més que els altres 3 però som un equip.

Satisfacció amb el treball realitzat.

 

 

 

 

 

X

Pense que el treball que hem fet està molt bé i estic molt content i satisfet amb el resultat.


Nivell d'aprenentatge del bloc.

 

 

 

 

 

 

 

X

Amb el bloc he après moltes coses noves que desconeixia i que ja me les quede per a sempre i poder utilitzar en un futur.

Suma la nota dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix.

NOTA FINAL: 9

 







Comentarios

Entradas populares de este blog

Reflexió sobre avaluació o qualificació en Educació Física

Currículum en Educación Física