Reflexió sobre avaluació o qualificació en Educació Física

Hola bona vesprada, en aquesta última entrada parlaré sobre l'avaluació o qualificació.

Primerament, he de dir que avaluar i posar X nota a un alumne des del meu punt de vista mai m'ha agrada, parlant com a alumne i m'agradaria que en un futur es canvie la manera d'avaluar, ja que durant tota la meua carrera formativa com a alumne ens han fet aprendre'ns coses que o no entenies o directament no t'agradava i el que féiem era aprendre'ns el tema com si d'una cançó es tractara i després el dia de l'examen li ho "vomitaves" al professor de manera literal i després ell t'avaluava, de normal sempre has aprovat i has anat passant cursos sense adonar-te d'aquesta manera però d'aquesta manera el que passa és que realment no aprens, com a molt emmagatzemes una quarta part del que has estat estudiant o alguna cosa que t'ha cridat l'atenció i per això et recordes però realment no hauria de ser així.

Per tant, crec que potser que perquè un alumne aprenga d'una manera més natural seria no ficar-li tanta pressió i dir-li "si no traus un 5 estàs suspés i aniràs a recuperar" perquè d'aquesta manera el que fas és que l'alumne no aprenga, potser és més pràctic que aprenguen amb més treballs pràctics i activitats i no exigir-los tant a l'hora de l'examen perquè la paraula EXAMEN els dona i ens dona una mica de por. Cal intentar que l'alumnat mostre interés per aprendre el que els vulgues ensenyar i cal treballar per a trobar aqueixa fórmula, el dia que la trobem serà meravellós.

Com a conclusió, crec que hi ha que impulsar una forma nova d'avaluar al nostre alumnat encara que si que és veritat que de tant en tant una avaluació en forma d'examen mai ve malament per a no caure en les relaxacions però sempre cal mirar mes l'evolució que ha tingut l'alumne que el resultat final com a tal. 

Comentarios

Entradas populares de este blog

Reflexió i autoavaluació

Currículum en Educación Física